lördag, december 26, 2009

Våran julhelg

Vilken helt fantastisk julhelg vi har haft. Inte bara för att jag fick helt superunderbara julklappar - en värsting laptop, en pilatesboll, en bok (del 3 av Twilightsagan), en film (Flickan som lekte med elden) och en skitfin groda i gjutjärn - utan även för att stämningen har varit kanon hela helgen. Först firade jag och J ensamma med hans bror och brorsans tjej och deras supergulliga nya hund. Igår kom barnen tillsammans med exet och hans fru, min brorsa och hans familj. Så då hade vi huset fullt igen. Vi åt julmat, öppnade julklappar och hade en jättetrevlig dag. Min bror som annars brukar åka direkt efter middagen stannade över kaffe och allt. Och jag blev inte sur på honom en enda gång. Så det blev riktigt lyckat igår. Idag har vi sovit länge, ätit de sista resterna av julmaten, tittat massor på film och spelat spel. Och framförallt så har vi slängt ut julgranen idag. Herregud vad den barrade. Värsta julgranen vi nånsin haft. Men det var vi som gjorde fel. Dels orkade vi inte göra en ny snittyta på den och sen tog vi in den på en gång istället för att låta den tina lite sakta i källaren. Klantarslen.

Inga kommentarer: