lördag, oktober 03, 2009

Husmor

Nu har jag bakat två äppelpajer från äpplen från våra egna äppelträd. Ena pajen ska in i frysen och den andra ska vi äta ikväll till efterrätt. Nyss åt vi en god förrätt med Cipressi Filetto di lombo, chevré, frisé, balsamico och honung (synd att jag inte tog ett foto). Gott är bara förnamnet. I ugnen mognar just nu en gourmetkyckling och på spisen kokar kronärtsskockor till mig och Tuva och majs till J. Känns som en mycket trevlig dag så långt...

Och nyss ringde Anka och berättade att 7 november ska hon och P gifta sig. Bara närmaste familjen ska närvara inklusive mig och mina nära. Varför planera 1 år i förväg när man kan göra det 1 månad innan ;)

1 kommentar:

magic-mouse sa...

Men det är ju bare ett litet bröllop. Och jag är glad att du kommer. (Kommer du med kaka?)