måndag, oktober 12, 2009

Bert är min nya HERO


Efter att ha sett tre avsnitt av Matakuten på Tv4 så inser jag vilket otroligt jobb han lägger ner på att försöka förändra de förbannade stolpiga politikerna och Livsmedelsverket. Ju mer jag hör om Livsmedelsverket ju mer börjar jag undra varför i hela helvetet de har det uppdraget de har?? Vad gör de för nytta?? Om nån vet så låt mig få veta det. Snälla jag vill verkligen att de ska finnas för nån slags nytta, känns trist att vi skattebetalare ska betala för ett verk som bara gör onytta för folks hälsa. Det är något som är allvarligt fel där, det är något som är allvarligt fel med livsmedelsindustrin, det är något allvarligt fel med våra politiker. Hur kan man tillåta att servera våra barn 65 E-ämnen per vecka i skolan?? Hur gick det till och var någonstans försvann matkulturen och matglädjen? Var gick det fel? Jag skulle vilja åka tillbaka i tiden till det vägskälet där man valde att sluta laga maten från grunden till våra barn och servera den skit med billiga tillsatser som görs idag. Och den där förbannande kärringen (jag vet, inte särskilt konstruktivt, men jag är så jäkla upprörd just nu) Dreber, VD på Livsmedelsföretagen, vad babblade hon om egentligen? Snacka om att göra bort sig totalt.


Det har gått så långt så att Felix har slutat äta mat i skolan... inte konstigt att han är deprimerad. De serverar margarin och lättmjölk på hans skola och maten är under all kritik. Han brukar äta lite ris. Funderar på att börja skicka med honom en matlåda. För han måste äta för att orka och det gör han inte just nu. Tack för det förbannade jävla livsmedelsverket och förbannade jävla politiker som bara tänker på att leverera skit till billigaste pris. Men vet ni... jag tror ni är helt fel ute och jag tror det kommer kosta både pengar och folks hälsa i längden.

Inga kommentarer: