lördag, december 20, 2008

Bosse är modig, Kerstin är en fegis

Kerstin har legat under vår säng sen hon kom kl 10. Bosse däremot har varit med oss sen han flyttade in. Så han har hunnit äta, dricka, käkat en hemmagjord köttbulle, bitit J, gosat, kurrat, och varit ute två ggr. Ja, faktiskt. Vi tänkte inte släppa ut de på flera dagar, men han gick ut en sväng och kom tillbaka ganska snabbt. Sen gick han ut en sväng till och kom inte hem på över 1 timme. Ja, jag hann bli orolig. Men helt plötsligt satt han utanför altandörren. Härligt. Så med Bosse känns allt jättebra. Är lite orolig för Kerstin. Tuten var och la en köttbulle under sängen, efter en stund var den borta. Så jag hoppas att det var Kerstin som åt den.

Det där med att han bet J. Jag vet inte vad som hände. J gosade med honom och helt plötsligt högg han bara. Och det skumma var att samtidigt som det hände så la vi på nån elektrisk mojäng som ska göra katterna mer harmoniska. Men han blev inte harmonisk, utan gick och var superirriterad hela tiden som den var igång och faktiskt nafsade han lite på mig också. Så jag sa till J att vi kopplar ur den där grejen för Bosse verkar helt klart ogilla den. Efter det har det varit en toklugn katt igen. Så inga fler elektriska konstiga mojänger i det här huset.

1 kommentar:

Anonym sa...

ajajajaj min hand gjorde ont i flera dygn efteråt. Klart lurigt när han högg, fast nåja ingen skada skedd. Förutom att det lär nog ta ett tag innan han har mitt förtroende. Buskatt.