söndag, december 07, 2008

Hemmalagat är bäst


Ja herregud! Ännu en lycklig dag framför kastrullerna. Jag lovar er att jag stått vid spisen en hel arbetsdag idag och är lycklig som få. J sa "oj, du ser riktigt lycklig ut".

Vad har jag gjort då? Jo, helt egna revbensspjäll, hemmagjorda köttbullar och hemmagjord rödbetssallad. Ja, det tar tid men oj så värt det är. Helt andra smaker än det köpta med miljoner tillsatser. Och jag lovar er att när vi tar fram köttbullarna från frysen i veckan så kommer det inte lukta Mamma Scans fis i köket.

Spjällen var både roliga och lätta att laga och så himla goda. Så till middag idag blev det blev mandelpotatis, spjäll, köttbullar och rödbetssallad. Gott!

Har även läst mycket om tillsatser i mat idag. Gå in på Mats-Erik Nilssons hemsida, äkta vara, http://www.aktavara.org/default.aspx och tyck till om tillsatser. Jag har inte hunnit läsa senaste boken, men läste ut nyligen "Den hemliga kocken" som verkligen fick upp mina ögon för det man stoppat i sig senaste desenniumet och jag mår ärligt talat illa. No more säger jag bara! Mitt medvetna matjag har kommit för att stanna.


I veckan ska vi även besöka en väldigt intressant matbutik, http://www.cajsawarg.se/.

Ska bli kul att se vad de har för utbud och det jag läste om dem så verkar de följa den linjen jag är inne på nu.


Inga kommentarer: