måndag, augusti 20, 2007

Min morbror...

... är död. Han dog den 13:e augusti. Först idag fick vi veta detta. Han bodde i Belgien så ambasaden ringde idag efter att äntligen hittat oss, hans anhöriga. Tänk att det tog en hel vecka innan de lyckades. Jag hann aldrig träffa honom. En gammal sjöbuse som levt som sjöman hela livet. Ingen familj. Bara hans egna liv och hans flaska. De visste inte vad han dött av.

Idag fick mamma äntligen se nyttan med Internet. När vi kunde skicka godkännande via e-mail att han får begravas imorgon. Trodde först att det var mormor som dött när jag såg mammas tårar. Min första tanke var "herregud, tänk att mormor går och dör just den helgen när mamma för första gången på fem år vågar sig på att åka bort från henne". Men så var det inte. Som tur var.

Nu ska jag njuta av min lediga dag. Dammsuga och bädda nytt. Sen ska jag förföra J. Har ju inte vågat ha sex en enda gång i helgen. Aldrig i samma hus som mamma. No way.

Inga kommentarer: