lördag, augusti 18, 2007

Dop idag

Jag förstår verkligen inte detta med dop. Jag är ju faster nu för tiden så min brorson döptes idag. Han är för övrigt hur cool som helst. Han sjöng med när prällen sjöng och såg helnöjd ut. Fult namn fick han, men ungen är cool så han kommer nog bära upp sitt fula namn. Han kan ju inte rå för att han har föräldrar med dålig smak. Själv har jag inte döpt mina barn. Det får de besluta om själva när den dagen kommer, OM den dagen kommer. Är man inte kristen så förstår jag verkligen inte den högtiden. Då tycker jag det är coolare med såna fester som man hör talas om nu för tiden där man har nån slags ceremoni för namngivning. Jag försökte påminna min älskade mor idag om hur sur hon blev när hon fick veta att vi inte skulle döpa mina barn, men då försökte hon släta över det och tyckte att hon inte blivit sur. Hon var bara ovan att man inte döpte sina barn. Men sur blev hon inte. O nej. Aldrig hon.
Men det har varit trevligt att ha lilla mamma och hennes gubbe här.
Vi har spelat kort hela helgen. Och hon vinner fan hela tiden. Jag har vunnit en gång. Ska gå till köket och spöa upp tanten nu. Nu är det banne mig min tur att vinna.

Inga kommentarer: