måndag, juni 25, 2007

25/6-2007

Veckodag: måndag
Jobbat: semester
3 x Positivt:
1. Var till tandläkaren idag på rutinkontroll. Allt såg fint ut, hade bara lite tandsten som vanligt. Men inte alls lika mycket som förra året då jag inte hade varit till tandläkaren på 6 år. Men jag hade fortfarande inga hål. Hål fick jag sist när jag gick i skolan och var tonåring.
2. Vi blev först sura på varandra hela familjen. Eller jag blev sur på alla och då blev alla sura på mig. Barnen gick och tittade på film med stängd dörr, J gick och satte sig och spelade Pox Nora med stängd dörr och jag gick ut och klippte gräsmattan. Efter det var vi på strålande humör igen.
3. Tycker det är skitkul med http://www.tappa.se/
Jag har aldrig förut blivit så engagerad i en sån sida. Har tom registrerat allt jag ätit sen tre dagar tillbaka. Ja, förutom alla steg min stegräknare registrerat. Så kul med staplarna och statistiken. Plus att man får bra koll på vad man stoppar in i foderluckan.
Väder: Blandad kompott. Soligt på morgonen, regn när jag åkte hem efter tandläkaren och sol när jag klippte gräsmattan, och sen regnade det på ena sidan av huset när vi satt och åt middag. Mycket märkligt väder.
Middag: Makaronipudding
Motion: 30 min promenad med J och Fille och en fotboll som hamnade nere i diket hela tiden. Fille var helt röd i ansiktet efter promenaden.
Avstånd kvar till Haparanda: 1030 km
Du har gått totalt:
32955 steg / 20 km
Din bästa dag: 16783 steg
Du har uppnått ditt Steg-mål med:
169 % (snitt senaste 7dgr)
Lyssnar på: Broder Daniel - Shoreline

Inga kommentarer: