lördag, maj 11, 2013

11/5-2013


Dagens bild Gårdagens middag, kyckling, grönsakssalsa och avokadoröra.

Veckodag: lördag

3 x Snackigt om dagen:
1. I´m back! Japp, det har varit lite mycket senaste halvåret. Tack ni gulliga som mailat och skrivit kommentarer om att ni saknar mina inlägg. Jag har saknat bloggen också men har inte orkat gå in på kvällarna för att skriva om min dag. Ibland behöver man helt enkelt en paus för att komma ikapp med allt. Min mommo dog för 1 månad sedan som pricken över i. Vi begravde henne förra veckan. Min kära älskade mommo som lärde mig så mycket. Hon blev 94 år. Hoppas du har det bra där du är nu älskade mommo.

2. Uppdatering om mig och J; Vi gick på parterapi 4 gånger och det visade sig vara väldigt bra för oss. Vi kom fram till mycket och vi fick även bevis på att vi har ett bra förhållande och att vi inte ska separera. Självklart har alla förhållanden sina issues och vi kom fram till våra (tror vi) och har tillsammans kommit fram till hur vi ska lösa dem. Vi kom i alla fall fram till att det hade inte med vår kärlek till varandra att göra. 11 år tillsammans sätter såklart sina spår och jag tror vi har kommit fram till en bra lösning nu. Nu ska vi bara fortsätta jobba med den lösningen så vi inte faller in i gamla fotspår och glömmer bort att ta hand om varandra fortsättningsvis. Det var som våran terapeut sa att alla förhållanden behöver service då och då. Det känns som att vi kommit närmare varandra och jag tycker vi har roligare tillsammans och vi hittar på mer saker igen. Nästa inlägg ska jag lägga in lite tips vi fick från parterapin till er som är intresserade. Kommer senare idag.

3. Uppdatering om mina 365 dagar; Jag gav upp. Klarade runt 250 dagar innan jag kände att nu lägger jag fokus på annat. Eller gett upp har jag väl inte gjort. Inte lchf-maten, utan den fortsätter jag med och är grymt duktig med. Men 20k steg per dag tar jag inte längre. Nu kör jag  ca 10k steg varje dag och styrketräning 3 dagar i veckan plus ett långpass hiking. Så härmed avslutar jag officielt mitt första 365-dagars försök och lägger fokus på annan träning.

Väder: strålande sol och runt 20 grader (som en sommardag)

3 kommentarer:

Linda sa...

Vad härligt för dig och er!! Glad att du är tillbaka :-) Tråkigt att höra om din mormor dock. Kram Linda

Trillian sa...

Tack Linda och kram till dig med. Vi måste ses snart. Det var länge sen sist.

Anna sa...

Guuu va underbart att du är tillbaka!!! Jag tycker oxå mycket om att laga mat o dina recept o matbilder är ju to die for =) Jag hämtar mycket inspiration från dig o dina recept o dina tips o råd.
Tack för att du är tillbaka o keep on going strong!! <3 <3 <3