fredag, maj 18, 2012

18/5-2012

Gårdagens middag, ugnsbakad röding med hollandaise och grönsaker

Chilibearnaise från dagens middag, hemmagjord förstås

Grillat är godast, årets första grillning


Härlig grillglöd

Dagens bild
: Igår åt vi ugnsbakad röding med hollandaise och idag åt vi grillad entrecote, vitlökssmör och grillade grönsaksspett och chilibearnaise. Så jääääkla gott!

Veckodag: fredag
Jobbat: klämdagsledig
3 x Snackigt om dagen:
1. J jobbade idag så jag gick upp samtidigt med honom vid kl 7. Själv hade jag ledig dag. Tränade 85 minuter på löpbandet direkt på morgonen. Jätteskön start. Kollade min funbeat-kalender och upptäckte att jag inte tränat på 2 månader. Helt galet ju! Snart är det semester och då ska jag träna varje dag mer eller mindre. Ibland funderar jag på att ta tjänstledigt några månader bara för att rå om mig själv. Funderar på att räkna på hur mycket pengar jag behöver för att klara mig utan lön några månader.

2. Var ni med och plåtade bilder till aday.org i tisdags? Det var jag. Jag ska skicka in ca 8 st bilder från min vardag från den 15/5.

3. Idag har det blivit lite mer kolhydrater än en normal dag nu för tiden. Men det var gott med lite majs och en halv grillad potatis. För att inte tala om blåbärsmuffinsen på kvällen. Men imorgon är jag tillbaka till min vanliga lchf.

Väder: Mulet ibland och strålande solsken ibland.

Ätit idag:
Frukost: Kokt ägg, 2 finncrisp med bregott, mjukost och tomat. En liten bit kall röding. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: Kaffe med grädde. 1 finncrisp med bregott och ost.
Middag: Grillad entrecote med chilibearnaise och grillade grönsaker. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Blåbärsmuffins.

Dagens kcal: --
Dagens kh: vågade inte regga maten idag

Tränat:
Löpband
85 min

6,2 km
13:43 min/km
4,38 km/h

Inga kommentarer: