tisdag, mars 02, 2010

Vältajmad brud


Som jag skrev i förra inlägget så är jag duktigt stressad. Så inte nog med att jag är det så fick jag århundradets vinterkräksjuka. Så i lördags runt 22-tiden satte det igång och sen spydde jag konstant i fem timmar, tills klockan var runt 3 på natten. Jag trodde jag skulle svimma av utmattning... så dålig var jag. Jag hängde över toastolen och undrade om jag skulle dö den natten. Till slut kravlade jag mig tillbaka till soffan och somnade utmattad. Vaknade varje kvart och trodde att jag skulle behöva springa igen, men det slapp jag. Till slut när jag vaknar vid 5 så känner jag att halsen är som sandpapper, men vis av nattens bravader så vägrade jag dricka. För när jag drack sist under natten så kom allt upp i en jäkla fart på en gång. Men till slut så skrek verkligen kroppen efter vätska. Så jag hällde upp ett glas med ramlösa och bara fuktade läpparna men så fort jag kände den ljuvliga vätskan mot mina läppar så började jag dricka girigt och ett stort glas med ramlösa bara försvann in i kroppen på några sekunder. Sen satt jag där och kände efter och våndades men inget kom upp förrän klockan 9 på söndag morgon igen.

Jag åt inget på hela söndagen, utan drack bara ramlösa, cola och nyponsoppa och fick tack gode gud behålla allt. Igår åt jag lite pasta med smör och ketchup och idag åt jag middag för första gången sen i lördags. Kändes skönt och jag mår riktigt bra nu. Nä, jag har inte åkt till jobbet men däremot så har jag jobbat hemifrån. Igår jobbade jag 11 timmar och idag 12. Ganska bra jobbat av en som i lördags hade dödsångest.

Jag stannar hemma och jobbar imorgon också och tror nog att jag vågar mig till jobbet på torsdag igen. De som vet säger att man ska vänta 48-72 timmar innan man träffar folk igen. Borde vara safe då med andra ord.


Förresten, läste någonstans att man visst ska dricka kolsyrat när man har vinterkräksjukan och att sockerdricka med kolsyran kvar är bättre än avslagen cola.

Inga kommentarer: