söndag, juni 28, 2009

Summering av en otroligt bra vecka

Nu har jag verkligen lagt av mig skrivandet här, så därför kommer här en komprimerad veckorapport.

Måndag: Barnen åkte hem till sin far på kvällen.

Tisdag: Efter jobbet träffade jag Åsa (en kollega som jag jobbade jäkligt bra ihop med i flera projekt på mitt förra jobb), vi käkade middag och surrade om allt möjligt. Kul att lära känna henne lite mer privat. Vi gick med i samma nätverk strax innan jag slutade bara för att vi inte skulle tappa kontakten, och när vi gick på en föreläsning sist i det här nätverket så bestämde vi att vi skulle träffas förutom det. Kul med nya sköna vänner. Framförallt smarta som hon är.

Onsdag: Felix kom hem till oss igen, efter endast en dag hos sin pappa. Han skulle egentligen varit där i tre veckor.

Torsdag: Utvecklingssamtal, mitt första, med min nya chef. Även fast jag bara jobbat där 7 veckor så tyckte han att det var bra om vi gick igenom vilka mål jag har närmaste halvåret. Gick otroligt bra. Han är riktigt cool och han sa massor med bra saker om mig. Han är jättenöjd med mig och tyckte jag hade företagets själ redan och passar jättebra in i hela kulturen. Han tycker jag är driven, tar tag i saker och får saker gjorda och han sa att min närmaste kollega ser jättenöjd och tillfreds och framförallt lugn och harmonisk ut bredvid mig. Jag undrade hur han såg det. Då sa han bara "ja, hur vet du att dina barn mår bra". Sant =)

Fredag: Hem till Marita på födelsedagsparty. Vi kom hem efter kl 01 på natten. Det var trevligt även om ingen av oss ville dricka fast Marita hetsade. Så hon fick sitta själv och dricka Xider. Man kan ha kul utan sprit.

Lördag: Jag, J och Felix hade en skön dag. Vi gjorde nästan ingenting. Jag rörde ihop en smörgåstårta bara för att vi (läs jag) blev sugna på det.

Söndag: Idag åkte jag och J och köpte blommor till altanen. Nån annanstans är det ingen idé eftersom rådjuren kommer och käkar upp allt. Blev jättemysigt. Vi grillade och åt ännu en middag utomhus. Tror vi har gjort det hela veckan faktiskt. Tuva flög till Gotland själv idag. Igen. Första gången hon gjorde det var förra året när hon var 9. I år ville hon göra det igen.

Inga kommentarer: