lördag, maj 09, 2009

LCHF vecka 14-18


Viktnedgång vecka 14-18 = 0,7 kg
Minskat totalt sen 090101 = 7,0 kg
Minskat runt midjan totalt = 6,5 cm (v.13)


Senaste månaden har jag inte varit så jätteduktig med kolhydraterna. Det har slunkit ner både fika och godis. Så jag gick sakta uppåt igen under de här veckorna. Nu när jag skärpt till mig igen så går det nedåt nästan på en gång. Skönt. Så nu är 7 kilo i hamn. Bara 3 kg kvar till nästa delmål. Som jag egentligen ska nå till 21/5, men det är bara att glömma. Jag är ändå nöjd och det känns skönt att jag är nöjd. Hade detta varit tidigare så hade jag inte sett det jag faktiskt åstadkommit utan bara spytt galla över att det inte går så bra som jag vill och sen hade jag tappat sugen och gått tillbaka till mina gamla dåliga matvanor. Så känns det inte nu. Nu märker jag direkt när jag fått i mig för mycket kolhydrater. Jag blir hungrig på en gång och vill bara ha mer och mer mat. En annan lustig sak som jag märkt när jag ätit för mycket kolhydrater. Jag går på toa hela tiden. Kissnödig konstant. Så jag började faktiskt fundera på om jag kanske har en början till nån sorts diabetes, för det är väl en av biverkningarna, att man kissar mycket? Samma sak var det för mig tidigare, då gick jag på toa minst en gång i timmen tidigare innan jag la om min kost, nu kanske jag går på toa 3-4 ggr per dygn. Ja sakta men säkert kommer jag till insikt.

Inga kommentarer: