lördag, september 15, 2007

Mår bättre

Äntligen börjar mitt jobbschema se hanterbart ut igen. Jag bestämde tillsammans med min chef nu i veckan att jag ska börja jobba hemifrån mer. För sitter jag på jobbet så hinner jag ingenting. Dels för att jag sitter i möte efter möte och för att jag hela tiden blir störd av mina kollegor. Får jag sitta hemma och koncentrera mig så får jag fan så mycket mer gjort. Är otroligt målfokuserad när jag sitter hemma. Så jag avbokade alla måndagar resten av året och la in "jobbar hemma" i kalendern. Dels för att jag själv ska komma ihåg det och dels för att ingen ska kunna skicka mötesförfrågningar till mig. Tänker hålla stenhårt på mina måndagar nu. Tror jag behöver det. Så jag får ner stressen. Tror chefen är orolig för mig. Hon lät orolig när hon ringde i tisdags när jag satt hemma och jobbade "jag vill inte förlora dig efter 9 månader, jag är otroligt mån om dig".

Sen har projekt nummer 1 haft kickoff i två dagar. Vi fick otroligt mycket gjort och projektplanen för 1.5 år framåt fick vi i stort sett klart. Alla har jobbat stenhårt. Kul också att killarna från verkstan var med. De såg väldigt impade ut av hela projektarbetet.

Inga kommentarer: