onsdag, augusti 19, 2009

En vecka sedan vi var i gettot

Ja herregud. Jag kommer inte åka upp till Haparanda fler gånger utan anledning. Jag förstår verkligen inte hur man kan bo där? Ingenting är fint där och då menar jag verkligen I N G E N T I N G. Gropiga fula gator, tomma affärer i centrum (allt har flyttat ut till kanten där IKEA ligger nu), fula hus, nergånget, gettoaktigt. Alla människor har persiennerna nerdragna och det finns ingen som har ens något i närheten av stil. Whitetrashhåla. Gaaaah. Varför måste min mamma bo där!!!??? Man blir deprimerad av att vara där. Vi klarade 5 dgr och åkte hem en dag tidigare. Jag som hade lovat mig själv att jag ska hålla ut, men det gick bara inte till slut.

Dock gick resan upp bra. Hade bara en som visade fingret åt mig och en som skällde på mig så spottet yrde i hennes bil och bara en blixt från en hastighetskamera. På hemresan fick jag fingret först strax efter södra länken från en pundare. Varför folk blir så upprörda? Jag kanske kör lite för fort ibland. Jag försöker skärpa mig och jag har som mål att komma ner i hastighet det här året. Det är mitt nyårslöfte. Hela den här veckan så har jag faktiskt hållt hastigheten 50% av tiden. Det är stort så skäll inte på mig!

Inga kommentarer: