Idag tog jag äntligen steget och stängde av skitdyra skitabbonemanget Boxer. Dels har vi aldrig fått extrakortet att fungera (även fast vi pratat med Kundservice) så har vi ändå under 4 års tid betalat för något som aldrig fungerat. Här har ni ett exempel på hur jag fungerar när det gäller pengar. Lat är bara förnamnet. Och obrydd. Men nu ska det bli ändring på det. Håller man inte måttet som företag så åker man ut. Plus att vad är det för tv-utbud egentligen? Finns ju verkligen inget att se på tv. En massa skitprogram och en massa dålig reklam. Så när vi satt imorse och åt frukost och zappade mellan kanalerna så fick jag nog. Jag sa till J "får jag säga upp vårt abbonemang?", han sa "ja".
Ringde till Boxer, fick knappa in vårt kundnummer. Kommer fram till kundtjänst och hon ber om kundnumret. Då sa jag "nä, den fick du ju precis när jag knappade in den". Då sa hon att den följde visst inte med samtalet. Okej sa jag och gav henne kundnumret. Jag sa att jag ville säga upp vårt abbonemang, då blev jag vidareslussad till abbonemangsavdelningen och hör och häpna HAN FRÅGAR OCKSÅ EFTER KUNDNUMRET. Det låter löjligt, men jag blev fan förbannad. Vad i hela helvetet ska jag först knappa in skiten och sen ge den till första tanten för att sen YTTERLIGARE en gång ge kundnumret??? Han sa samma sak "nä kundnumret följde inte med samtalet". J hörde på mig att jag blev irriterad så han dök upp bredvid mig. Vilket i och för sig var bra. Eftersom det bara var J som fick säga upp abbonemanget (???) "för att den står på honom" svarade killen på abbonemangsavdelningen när jag ifrågasatte varför jag inte fick säga upp den. Spela roll vem fan som säger upp den. Vi är sambos för i helvete. Det kommer ju hem en skriftlig uppsägning som jag misstänker J måste skriva under och skicka tillbaka. Jävla nötter. Så efter att J tagit samtalet och sagt upp abbonemanget så gissa vad killen säger "säger du upp för att du inte är nöjd så kan jag erbjuda ett bättre pris". Whaaat????!!!!! De hade väl kunnat gett oss ett bättre pris tidigare. Nä bort med såna oseriösa företag. Just det sista avgjorde att vi aldrig mer kommer ha en Boxer i det här huset. Erbjuda ett bättre pris när de blir av med en kund *fnyser föraktfullt och morrar*
Jag börjar få många företag i min personliga svarta lista. Grrrrrr.
739 kr per månad sparar vi på att stänga av Boxer. Känns fantastiskt bra. Tyvärr är det 3 månaders uppsägningstid.
Sådär då har jag gnällt av mig. Känns bra =)
6 kommentarer:
Förvisso tre månaders uppsägningstid - men sen är det slut!
Bra jobbat :)
Jag nöjer mig med excelfilen, tror jag. Ska dock titta på kassaboken. Bra tips tycker jag!
Morr för företag som gör det svårt för en att säga upp abonnemang. Ska fundera på om kassaboken är något för mig.
Esbe och Petra - jag tycker absolut ni ska ge kassaboken en chans. Den är väldigt enkel och jag har fått jättebra överblick. Har knappat in massor för 2009. Men har över hälften av förra årets kvitton kvar. Men jag har kul på köpet =)
Jag har suttit häktad och fick en skuld till boxer på ett par tusen
och har inte kunnat betala allt än och vill nu säga upp avtalet, men får inte det innan skulden är betald och då ökar ju skulden lika med vad jag kan betala i månadern.
Hur gör jag?
Jag har råkat ut för exakt samma sak!!!!!! Sade upp abonnemanget och dom erbjöd ett lägre pris.....Man blir ju GALEN. Varning varning jag har tillbringat minst 2 timmar vid 2 tillfällen, man blir runtkopplad till massor med avdelningar och dom lovar och lovar. Jag har inte fått papper på min uppsägning ännu, men dom är fräcka nog att skicka faktura för nästkommande period. Dom är galna..
// Jonte
Boxer tar över 800 kr för att avsluta abonnemang!
Igår var dagen jag valde att avsluta mitt Flex 8 abonnemang som jag haft två år.
209 kr per månad för lite tv är onödiga pengar.
Boxer meddelar mig käckt att jag har tre månaders uppsägningstid + kvarvarande månad enligt avtal i en bifogad PDF fil.
"Tack för ditt mail och dina synpunkter.
Vad tråkigt att du är missnöjd med Boxer. Vi har valt att ha tre kalendermånaders uppsägningstid på våra tillsvidareabonnemang och detta finns att läsa i de allmänna villkoren.
Jag önskar dig en trevlig vecka!
Med vänlig hälsning
Emelie Torsner"
Hur kan man göra så?
Jag är alltså tvingad att betala för något jag inte vill ha!?
Vilket förtroende får man av sina kunder då och hur intresserad är jag att ev bli kund igen?
Det vore ju detsamma som att anlita en målare för att måla om en vägg. När hen är klar med arbetet sätter hantverkaren sig på en stol och beundrar väggen några timmar och tar betalt för det enligt ett finstilt avtal.
Boxer är blodiglar som jag inte ens vill rekommendera till min värsta ovän!
Skicka en kommentar