Sidor

söndag, juni 07, 2009

Mailat klåparna på Expert Stormarknad

Vi beställde en diskmaskin och spis för snart en månad sen från Expert Stormarknad på Värmdö och i tisdags skulle varorna komma. Problemet var bara att det var bara diskmaskinen som kom. När vi sen försökte få hjälp från Kundservice så blev vi fett dissade. Jag skrev precis följande mail till butiken (har tagit bort våra namn, personnr och tfnnr):


Hej
Vi var in till Expert Stormarknad Värmdö och beställde 2009-05-10 både en diskmaskin och en spis. Dessa båda varor skulle levereras samtidigt eftersom varken jag eller min sambo J har möjlighet att vara hemma två dagar för att ta emot vitvaror. Detta sa vi uttryckligen flera gånger till försäljaren och det var inga problem enligt honom. Förra veckan på tisdag den 2/6 kom diskmaskinen men ingen spis??? Då ringde J till er kundservice och blev bemött med "nej det är ingen hemleverans bokad på spisen", men då sa J att den leveransen står med på det andra kvittot som är beställningen på diskmaskinen. Då var tjejen hos er tvungen att få kvittonumret på den leveransen. Men tyvärr har J förlagt just det kvittot. Vi har letat precis överallt och hon kunde inte hjälpa oss att söka efter vilket kvitto det handlade om. Varför kan ni inte det? En kundservice måste väl ändå kunna hjälpa en kund med såna enkla saker om man dels får kvittonumret på spisen som tillhör samma leverans och dels J´s personnr? Men nej det kunde hon inte serru! "Återkom när du har kvittonumret" var svaret vi fick. Den tjejen visste verkligen hur man dissar en kund. Vi är rent ut sagt SKITFÖRBANNADE! Hur kan man behandla kunder på det sättet?

Så nu vill jag ha hjälp med följande saker från er.

1. Leta fram kvittot på vår diskmaskin med okänt kvittonummer men som vi fick hemlevererat tisdag den 2/6. Leverans till J, vägen xx, Postnr Värmdö. Personnr: 123456-1234.

2. Vi vill även få besked om när ni ska leverera och installera nya spisen och forsla bort den gamla spisen?

3. Vill även få information om hur man kan misslyckas så radikalt med något som man jobbar med varje dag?

4. Sen vill vi även veta vilken ersättning vi kommer få för att vi nu måste ta ledigt två dagar för att ni ska komma med varorna?

Just ja. Detta höll jag på att glömma. Inte nog med allt ovan så hade J bestämt med de som levererar ut varorna att de skulle komma mellan 15-18 på tisdagen. Kl 9 på morgonen ringer en chaufför till mig och säger att de kommer efter 12. Då sa jag till honom att vi är inte hemma då, att båda jobbar inne i stan, och att vi bestämt mellan 15-18 och att vi kommer vara hemma då. Vet ni vad han säger då! "Folk fattar inte att vi också jobbar på dagen"! Va? Hur kan man ta den diskussion med en kund och säga så till kunden? (Han kanske ska prata med sin chef istället? Ett hett tips!) Då sa jag till honom att han får ringa min sambo istället och kolla med honom om han kan. Så J fick avboka ett möte för att åka hem för att ta emot den efterlängtade spisen och diskmaskinen. Då hade vi redan plockat bort vitvarorna för att förenkla för er och när varorna sen kommer så saknas spisen! Helt otroligt!

Allt detta är inte okej! Vad håller ni på med egentligen? Tror ni på fullaste allvar att vi kommer köpa något mer från er???

Skitsura hälsningar och vi saknar vår spis
Trillian och J
Adresser och telefonnr


Ska bli intressant att se vad de svarar (om de ens svarar). Jag har inga förhoppningar om något för tillfället. Vi började undra i tisdags vart de har riggat dolda kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar